سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: میوه‌ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن منابع ویتامین C برای افزایش ایمنی بدن بسیار تاثیرگذار هستند و افراد دارای علامت کروناویروس می‌توانند با صرف میوه و سبزیجات، ایمنی بدنشان را افزایش دهند تا با این ویروس مقابله کنند.

توصیه تغذیه‌ای

به گزارش همشهری آنلاین مهنوش صاحبدل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه تغذیه افراد دارای علائم کروناویروس اظهار کرد: نوع تغذیه پیشگیرانه و تغذیه افراد دارای علامت ابتلا به کروناویروس تقریبا نزدیک به هم است.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمالا ماندگاری ویروس کرونا در دمای بالا کمتر است، این افراد حتماً باید مایعات گرم و سوپ رقیق و گرم مصرف کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت تعادل و تنوع در تغذیه، گفت: ۶ گروه اصلی غذایی یعنی نان و غلات، میوه‌ها و سبزیجات، شیر و لبنیات، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغز دانه‌ها باید روزانه مصرف شوند.

صاحبدل ادامه داد: توصیه اصلی ما، مصرف میوه‌ها و سبزیجات است، البته میوه‌ها و سبزیجات قبل از مصرف باید به خوبی شسته شوند. همچنین در صورت مصرف آب‌میوه، باید آب‌میوه تازه و نه صنعتی مصرف شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: میوه‌ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن منابع ویتامین C برای افزایش ایمنی بدن بسیار تاثیرگذار هستند و افراد دارای علامت کروناویروس می‌توانند با صرف میوه و سبزیجات، ایمنی بدنشان را افزایش دهند تا با این ویروس مقابله کنند.

وی افزود: منابع ویتامین A نیز بیشتر در میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی مانند هویج و کدو حلوایی وجود دارند که برای این بیماران توصیه می‌شوند.

صاحبدل با اشاره به تاثیر مصرف مکمل‌های ویتامین D برای افزایش سیستم ایمنی بدن، بیان کرد: مصرف منابع غذایی دارای ویتامین D توصیه می‌شود. همواره توصیه کرده‌ایم افراد بالای ۱۲ سال ماهانه یک مکمل ویتامین D ۵۰ هزار واحدی را مصرف کنند اما اکنون توصیه می‌شود افرادی که تاکنون ماهیانه یک ویتامین D ۵۰ هزار واحدی را مصرف می‌کردند به همین روال ادامه دهند اما کسانی که تاکنون قرص ویتامین دی مصرف نکرده‌اند باید به مدت چهار هفته، هفته‌ای یک ویتامین D ۵۰ هزار واحدی را مصرف کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان تصریح  کرد: افراد دارای علائم کروناویروس باید وعده‌های غذایی سبک و مقوی مصرف کنند زیرا اگر ریه آن‌ها در معرض خطر باشد، با مصرف وعده غذایی سنگین، به اعضای داخلی بدن فشار وارد می‌شود.

وی گفت: در صبحانه باید از منابع پروتئین‌دار مانند شیر، پنیر و تخم‌مرغ استفاده شود و حتما باید لبنیات بسته‌بندی و استریلیزه و پاستوریزه مصرف شود.

صاحبدل ادامه داد: همچنین در وعده‌های غذایی باید گوشت سفید و حبوبات مصرف شود زیرا برخی مواد معدنی که برای افزایش مقاومت بدن تاثیرگذار هستند، در این گروه غذایی وجود دارند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: بحثی که اکنون وجود دارد این است که ممکن است در این روزها، خشکبار و مغزها در فروشگاه‌ها در معرض عموم باشند و  شاید بیماری که آلوده به کروناویروس باشد به آن‌ها دست زده باشد که در شرایط کنونی توصیه زیادی به مصرف مغزها نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید توجه شود که در این ایام از مصرف غذاهای کبابی پرهیز شود و باید غذاها خوب پخته شود.

صاحبدل بیان کرد: در کنار این مواد غذایی اقلامی مانند لیمو ترش، زنجبیل، سیر و پیاز که دارای منابع ویتامین C هستند و در افزایش مقاومت بدن تاثیرگذارند، باید مصرف شوند.

وی گفت: مصرف روغن‌های گیاهی نیز توصیه می‌شود اما نباید در مصرف این روغن‌ها زیاده‌روی شود. افراد دارای علائم کروناویروس از خوردن فست فود و سرخ‌کردنی‌ها و آبمیوه‌های صنعتی نیز پرهیز کنند.

کد خبر 491437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha